Pravidla

Soubojový systém

Zásahové plochy

Neuznanými zásahovými plochami jsou ruce od konečků prstů až k zápěstí. Předloktí již je zásahová plocha.

Po té tu máme plochy s omezenou platností, do kterých by hráč neměl být bit. Je na hráči, jestli zásah uzná nebo ne. Tyto partie jsou citlivé a nesnažte se na ně mířit. Hráči kteří budou cíleně mířit na některé ne-zásahové plochy budou vyloučeni ze hry. V případě kdy hráč úmyslně zneužije ne-zásahových ploch bude také vyloučen.

Prosíme hráče, aby v rámci zdraví bonzovali neférové hráče. Mají-li samozřejmě důvod.

Zranění

  • Kroužkovka nebo plátová zbroj 3 životy

Každá postava má ze základu 2 životy. Brnění umožňuje přidat další životy. Aby brnění bylo platné, musí zakrývat více jak polovinu těla, jinak se počítá jako brnění o jednu třídu nižší. Jaké brnění přidává jaké životy?


  • Prošívka 1 život

  • Prošívka + Kožené 2 životy (vrstvy)


Zranění dokáží léčit pouze a jenom postavy se znalostí léčení, která se bude vyučovat v jednom z mnoha cechů.


Je-li hráč zasažen, měl by to zahrát. Zařvat, zaskučet, říct mám, au, cokoliv. Proklít. Podržet si ránu.

PŘI REÁLNÉM ZRANĚNÍ KŘIČTE "RUDÁ STOP" A "ZDRAVOTNÍK"!


Každé zranění se léči jinou dobu, to určuje léčitel, který zranění ošetřuje. Zranění se může také zanítit, či jinak zkomplikovat hojení. V určitých ojedinělých případech je na místě amputace.

Agónie

Do Agónie se hráč dostane, když mu klesnou životy na nulu. Či dalšími výslovně řečenými způsoby. V agónii se hráč válí na zemi ideálně mimo bojiště, aby na něj někdo nešlápl. Křičí bolestí a potřebuje nějakého léčitele.


Hráč si hlídá délku čekání. Tu po té nahlásí léčitelovi, když přijde a on určí rozsah zranění, léčebný postup a délku léčení. Každé zranění je jiné.

Smrt

Pokud-li lékař konstatoval smrt, už se s tím nedá nic dělat a postava jde na hřbitov.


Hráč musí hrát po cca hodinu bestii, co bude hrát, mu určí Smrť na hřbitově.


Hráč si potom po domluvě s Vypravěčem promluví o nové postavě.

Výjimka (pušky)

Zbraň puška dává vždy těžké poškození a prochází i přes štít. Ignoruje předešlá pravidla zbrojí, neboť je zcela penetruje.

Mechaniky

Rudá Stop

Je mechanika, když se cokoliv vymkne kontrole. Je to první pravidlo, které je třeba respektovat. Jakmile někdo řekne "Rudá Stop", hra se pauzuje a řeší se problém. Chápeme, že každému není příjemné, jak daleko může hra zajít. 

Vzdělání

Jak doba pokročila, pokročilo i vzdělání a školství. Povinná školní docházka je téměř po celé planetě, to znamená, že téměř každý umí psát, číst a počítat. Výjimky tvoří ti, co ne. Každý dokáže sepsat nějakou smlouvu. Raději si, však najmout na práci odborníka.


Deník postavy

Každý hráč obdrží při své první registraci deník postavy. Tento deník mu bude sloužit jako archiv po celou jeho postavu napříč všemi akcemi Nového Světa.


To co není v deníku – neexistuje.


Cechy

Každý hráč může vstoupit do jednoho z mnoha cechů. Cechy jsou seskupení lidí vyznávající podobná povolání. V cechách se učí hráčská postava dovednostem a mechanikám hry. Postava se také může naučit dovednosti z ostatních cechů, ale bude to mnohem dražší.


V každém cechu bude jedno CPčko, které zahájí výuku daného oboru. Později se může stát cechmistrem i hráč.


Každá disciplína má své jiné rekvizity a mechaniky. Jsou udělány složitě, aby bylo zábavné a komplexní je provozovat.


Některé disciplíny jsou zakázané a tudíž je nikdo nebude veřejně vyučovat. Jsou to zejména věci jako magie.

Intimita a Sex

Je dobré si určit v rámci akce nějaké limity. Aby se markytánka nebála jít si s někým herně užít. Základní pravidlo zní, respektujte "Rudá Stop!" Je to signál, že dál už zajít jedna z osob nechce. Kdokoliv poruší toto pravidlo, bude s akce bez milosti vyloučen a možná bude mít na své osobě žalobu za sexuální obtěžování.


Jak se to vlastně dělá? Sex, trkání, spojení těl nebo jak jinak chcete šukání říkat, funguje na akci formou masáže zad. Podmínkou je, aby u toho dotyčný křičel z plných plic. Znásilnění je také možné. Opět ale platí pravidlo "Rudá Stop!", kdy končí zábava a začínají se řešit problémy. Ideální je se předem domluvit na průběhu.


Praktikování magie

Po té co mágové odpálili polovinu města v Tur Adan a druhá polovina se vznesla do oblak byla magie výrazně potlačena. Na Setkání 6 králů se rozhodlo, že praktikování magie by se mělo zakázat. Někteří králové byli proti zejména pak sultán z Asharu. Elfové ze Zapovězené země se nevyjádřili a elfové z Temných Ostrovů raději vůbec nepřišli.


Vyšla v platnost vyhláška o založení "Strážců", kteří budou chránit prostý lid i šlechtu před chamtivými mágy. Strážci nepodléhají žádnému národu a mohou operovat téměř ve všech zemích včetně koloniích. Strážci hledají mágy pomocí inkvizitorů, neváhají pro ochranu lidstva použít nejrůznější prostředky.


Každému vyléčenému mágovi bude vypálen Cejch mágů. Při neúspěšné purifikaci bude dotyčný očištěn ohněm.

Politika

Je úžasná věc, kterou budeme rádi řešit. Politiku budou nejvíce řešit obchodníci, kteří budou mít v zámoří mnoho svých majetků. Krom majetků v zámoří se ale bude řešit i místní politika. Na každé akci se bude volit nový starosta pro další akci.


Jakého starostu si občané volí je na nich. Kdo je občanem řeší právníci. Pouze občané mají právo volit. Starosta a rada řeší všechny věci týkající se zdanění, územního plánování, bezpečnosti apod. Jako výkonnou moc využívají "Strážce", kteří samozřejmě musí být placení, nedomluví se-li jinak.


K tomu aby obchodníci mohli obchodovat v zámoří a přivážet do kolonie cenné suroviny, potřebují mít kladný vztah s frakcemi, se kterými chtějí obchodovat, to nebude zadarmo.

Každá frakce bude mít zcela jiné nároky.

Drogy

Vyskytl se nám tu takový nešvar… V posledních letech se v civilizovaném světě rozmohla droga s názvem Veverka. Veverka dá postavě neskutečnou rychlost. Neherně se jedná o obarvený cukr. Veverka také způsobuje halucinace, malátnost, zvracení a závislost. Proti distribuci Veverky bojují Strážci a jejich Inkvizice.


Začínající závislost, když budeš brát drogy pravidelněji vytvoří se ti závislost. Závislost si vytvoříš tak, že si s každým užitím hodíš dvacetistěnnou kostkou, pokud-li ti padne pod deset, stáváš se závislým!


Závislost tě nutí neustále mít v žíle trochu té drogy. Musíš si vzít od vytvoření závislosti drogu 2x denně (ráno, odpoledne). Pokud si ji nevezmeš, další herní čas (ráno, odpoledne) dostaneš záchvat a končíš v agónii s těžkým zraněním..


Zbavit se závislosti se dá několika způsoby. První levnější, ale těžší, je poprosit od odvykací kůru Strážce. Druhá možnost je zeptat se alchymistů na nějaký ten lektvárek.

Deník postavy

Je super věc pro nás orgy. Tam bude hráč zapisovat nejrůznější sračky, kterými si prošel. Svůj majetek, svoje nemoci, svoje peníze atd. Všechny podstatné věci, které se převedou do další hry. Hráč, který deník ztratil má smůlu a na příští hře dostane hovno. :)


Bestiář

Hráč má možnost vydělat si herní měnu v bestiáři. Kdy půjde na hřbitov a tam si vylosuje, co za bestii chce hrát. Podle času v kůži bestie bude odměněn dle aktuálního ceníku na hřbitově.


Nemoci

Na naší akci můžou postavy chytit nejrůznější nemoci. Některé nemoci se přenáší kousnutím, jiné dotekem, jiné pohlavním stykem. Každá nemoc má svá jiná pravidla a hráč o nich bude obeznámen, jakmile bude nakažen :)


Banka

Je možnost si půjčit peníze od banky ze zámoří. Banka půjčuje výhradně cechu obchodníků s validní splatností. Banka si určuje úrok. Splátky jsou vedené každý večer. Na neplatící dlužníky bude vypsána odměna a půjdou před soud.

Děti

Hráči si mohou pomocí sňatku "udělat" dítě. Dítě je nehrající postava, do které se mohou po smrti převtělit. Toto dítě musí růst tři ročníky (tj. na třetí akci po uplynutí udělání dítěte, za něj můžete hrát). Případně se do ní může převtělit někdo jiný a hrát za ní. Sňatek uzavírají Kněží. Hráč může mít pouze jedno dítě.


Omráčení

Omráčení lze provést lehkým plácnutím po hlavě jakoukoliv lehkou zbraní (měkkou částí) a pronesení "omráčení". Nesmí být provedeno při boji. Toto se povede jen pokud dotyčný nemá ochranu hlavy.


Omráčení trvá cca 5 minut.

Zákeřný útok

Ve hře existuje útok zbraní, po kterém postava rovnou umírá (nedostává stav agónie) a není ji tedy potřeba dorážet. Tomu se říká zákeřný útok. Patří sem například nečekané podřezání zezadu nebo jiné podobné útoky. Také může být například bojovník s plátovou zbrojí sražen k zemi (kouzlem, fyzickým sražením, atd.) a v tom okamžiku mu někdo může názorně podříznout hrdlo, či využít skuliny ve zbroji. Způsobů útoku, které lze nazvat "zákeřný útok" je celá řada a vždy je nutno to individuálně vyhodnotit a věrně použít RP! Mezi zákeřný útok samozřejmě neplatí běžné silné údery zbraní do krku! To je citlivá nezásahová plocha a údery na ně jsou zakázané!

Suroviny

Suroviny se používají na výrobu, stavění, rituály atd. Suroviny se dají získávat z několika zdrojů. Nejefektivnější ale také nejnákladnější je mezinárodní obchod.


Druhá možnost je těžit suroviny na svých nalezištích, což bude stát fyzickou práci. Po té existují příležitostné vyplenitelné karavany, námořní cesty apod.


Surovinami jsou:

  • Dřevo (získává se na Pilách, hráč musí učinit 5 kliků, k získání jednoho dřeva, dřevo se používá k výrobě zbraní)

  • Železo (získává se ve vyznačených Dolech, taháním kladkostroje nahoru a dolů generuje 1 železo)

  • Ocel (získává se ve vyznačených Slévárnách, taháním kladkostroje nahoru a dolů generuje 1 ocel)

  • Bavlna (Pěstuje se na polích, vypěstování trvá 3 hodiny, jsou potřeba semínka)

  • Uhlí

  • Kožešiny

  • Zlato

  • Nevšední komodity (získávají se z příšer, nalézají se jako vzácné byliny v lesích apod.)

Bylinkaření

Bylinky patří k nevšedním komoditám, z pomocí bylinek se dá provádět alchymie, různé rituály apod. Bylinky se rozdělují pomocí barev. Bylinky může sbírat každý člověk. Bylinky se mohou směnit za peníze.
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky